donderdag 5 juli 2018

Reisdag Amsterdam, Londen, New York

Om 3.45 uur ging vandaag de wekker ( woensdagmorgen ), oh nee niet helemaal. Ik had mijn wekker 5 minuten eerder gezet omdat met z'n 3-tjes tegelijk in de badkamer niet heel handig zou zijn en we ook wat op moesten schieten.

4.20 uur liepen we de lobby van het hotel in om te kijken of onze shuttle er al was. Ja hoor, die stond er al. Samen met nog 4 andere konden we meteen instappen en waren we binnen 10 minuten op Schiphol.

Hier zagen we al snel op de borden dat we bij balie 17 onze koffers kwijt konden. Hier stond al een rij maar deze was nog kort. Na even wachten waren we aan de beurt en daar werd erg netjes verteld dat het na alle controle's nog zeker 20 minuten lopen was naar de gate, dus dat we op tijd die kant op moesten gaan. ( altijd fijn om te weten natuurlijk )

Bij de paspoort controle hadden we een nieuwe ervaring. mensen met een Europees paspoort en ouder dan 16 jaar mochten door de zelf-check. ( aangezien Demi al een week 16 is kon dit dus ) Hier konden we zelf onze paspoorten scannen, daarna even in een camera kijken en de poortjes gingen open. Erg fijn. Hier stond namelijk helemaal geen rij.

Bij de douane was het ook erg rustig dus alles netjes in de bakken en gaan. Zoals we al verwacht hadden moest de fototas van Toine een extra controle ondergaan. daar zit erg veel apparatuur bij elkaar dat ze er niks van kunnen zien. Hier moesten we even wachten op een dame voor ons die er weinig van begreep. Uit haar handbagage koffer kwam een set met aardappelschilmesjes. Ze stond nog vreemd te kijken ook dat dat niet mee mocht.... !! Pfffff soms. Onze tas moest even open maar was daarna al snel klaar.

Dit ging dus allemaal soepel en dus werd het tijd voor een ontbijtje. Even rustig zitten en daarna zijn we doorgegaan naar de gate. Dit was inderdaad nog een aardig eindje lopen. Gate D26 van British Airways zat bijna helemaal achteraan. Hier hebben we even moeten wachten en toen was het al snel boarden. Dit zou een vlucht zijn van 5 kwartier naar Heathrow. We vonden dit al erg lang, maar het bleek dat we ver moesten taxiën voordat we de lucht in konden en die tijd was mee gerekend.

Deze vlucht zaten we op stoelen 14D, 14E en 14F. Redelijk vooraan zodat we er ook op tijd uit konden om de aansluiting te halen. Voordat we er erg in hadden waren we er al en konden we dus door naar de volgende.

Borden volgen van Connecting Flights en door. Hier moesten we bij gate B45 zijn. Al snel kwamen we weer bij een douane controle. Ook hier was het niet druk.
Hier zagen we wel een erg groot verschil van controleren. Wij mochten gewoon onze sportschoenen aanhouden en verder natuurlijk wel de spullen in de bakken. Voor ons stonden 4 mensen uit, we denken India en deze moesten echt elk sieraad uitdoen, zelfs open slippers moesten uit en in de bakken. Zij moesten in een scan apparaat gaan staan en wij mochten er zo langs lopen......!!!

Tja, wat moet je hier van zeggen en denken????

Op Heathrow hebben we nog even wat kleins gegeten en toen was het al snel weer boarden. Dit was vrij vroeg begonnen, waardoor alles erg rustig verliep en je ook niet iedereen tegelijk in het middenpad had staan die er door moest e.d. Hier zaten we op rij 46 ( onze Valentino Rossi Fan erg blij ) stoel H, J en K.

Al snel kwam er tijdens de vlucht wat te eten..... Warm, chicken of pasta. Toine had de goede keuze gemaakt, Demi en ik helaas niet. De pasta was deze reis prima te doen namelijk. Verder was het een prima vlucht. We konden alle 3 wat slapen, keken wat films en speelden spelletjes. Ook qua verzorging kwamen we niks te kort.

Keurig op tijd stonden we op New York JFK. Nou wat we hier zagen....... Even nog voor de duidelijkheid we kwamen aan op 4 JULI !!!! Het was er gewoon stil...... in No Time waren we door de customs en hadden we onze koffers en dus stonden we zomaar ineens buiten voor een taxi naar het hotel.

Ook hier ging het vlot, want op de weg was nauwelijks iets te doen. Binnen 1,5 uur waren we vanaf het landen in het Hotel, Dit hadden we echt nog nooit mee gemaakt. Bij het hotel was onze kamer helaas nog niet klaar. Inchecken was vanaf 16.00 uur en we waren er om 13.30 uur. We konden onze koffers achter laten en zijn dus maar even de stad in gegaan. Het is hier erg warm en benauwd en dit was met onze lange broeken geen pretje.

Al snel waren we bij Macy's. Lekker wat airco en Demi wil hier elke keer kijken voor schoenen en ja hoor, nog geen uur in de stad en ze heeft al een nieuw paar. HIHI (meteen klaar voor deze vakantie ;-). we waren nu alle 3 toch wel erg moe en Toine en ik kregen ook hoofdpijn, dus terug naar het hotel en kijken of de kamer klaar was. Helaas. Zou echt wel 16.00 - 16.15 uur worden. Oh nee, dat is dan weer erg jammer. We zijn in de lobby gaan zitten. De hoofdpijn en vermoeidheid werd er niet beter op zo helaas. Tegen 16.15 uur werd er geroepen dat we naar onze kamer konden. Wel was er nog een risico dat ze het stofzuigen nog aan het afronden waren. ( daar kunnen we wel tegen ). Bij de kamer bleek dit ook zo te zijn. Toen deze dame hoorde dat we de slaapbank nodig hadden heeft ze deze ook meteen nog voor ons opgemaakt. Toen zijn we alle 3 op bed gestort. Ondertussen was het hier 16.30 uur geweest. ( Nederlandse tijd dus 22.30 uur en dat vanaf 3.45 uur hakt erin ) Alle 3 hebben we wat geslapen en na veel pijn en moeite besloten om, om 20.30 uur toch nog de stap te wagen om naar de East River te lopen voor het vuurwerk.

Onderweg snel een broodje gescoord en door. Eerste stuk was het rustig daarna zag je echt overal mensen vandaan komen. Wowwww, wat een drukte. Dit was een wandeling van ongeveer 30 minuten. Met de warmte en de benauwdheid op het moment best heftig. Ook met de vermoeidheid in ons lijf.

Eenmaal daar was het 1 grote mensen massa. We hadden een mooi plekje gevonden. We werden wel verschillende keren "weggestuurd" we zouden niet in een Viewing Area staan. Maar aangezien niemand weg ging, zijn we ook mooi blijven staan en dit bleek een goede keuze. We stonden echt super goed !!!! En toen ging het los...... Wowwwww, Geweldig. Wat is dit gaaf om mee te maken zeg....

Wel was het super warm en de straaltjes zweet liepen over je rug naar beneden. Gelukkig hadden we genoeg water bij ons, wat ook echt nodig was. Na afloop zat er maar 1 ding op.... in de enorme mensenstroom rustig meelopen. Voor ons was het 1 rechte weg rechtdoor en we kwamen weer bij ons hotel uit.

Nu waren we wel echt helemaal op. Maar hebben totaal geen spijt dat we hier ons bed voor uit gekomen zijn !!!! Als je dan toch hier bent, is het echt een Must Do !!!

Voor nu gaan de luikjes dicht. Ondertussen is het 22.45 uur dus tel er maar 6 uurtjes bij voor de Nederlandse tijd. We zijn echt op !!

Tot morgen weer.

1. Yes jullie zijn er.
    En die demi al gelijk geslaagd voor schoenen goed geregeld.
    Wat een feest daar zeg 4juli hebben jullie maar mooi meegemaakt..
    Geniet ze

2. Wat een eerste dag, zeg! Heel tof om dat mee te maken. En fijn dat Demi al meteen is geslaagd. Veel plezier nu in NY!

3. Wat gaaf allemaal!! En Demi....you go girl hahaha

4. Wat een heerlijkheid om op zo'n rustig moment te landen in NY, en dat je dan binnen 1,5 uur al bij je hotel bent.
    Ja zo'n reisdag hakt er altijd best in, maar toch nog de moed op hebben kunnen brengen voor het vuurwerk wat super mooi was.
    Nu lekker verder genieten van al het moois in NY....Fijne vakantie.

5. Wat een lekker voorspoedige reis en meteen in het feestgedruis van 4th of July 😀!

6. Yes, jullie zijn er. En meteen het vuurwerk meepakken. Dat is toch wel gaaf natuurlijk.
    Veel plezier daar!

Reisdag, Orlando, Philadelphia, Amsterdam, Vlijmen

Dan is toch echt onze reisdag aangebroken. Altijd weer een lange vermoeiende dag. Om 9.00 uur zijn we vertrokken uit onze villa waar we ...