dinsdag 10 juli 2018

Reisdag New York - Orlando

Vanmorgen zijn we rustig opgestaan, want we hadden totaal geen haast. ( helaas lukt het uitslapen nog steeds niet echt ) Nadat we ons ontbijt op hadden zijn we nog even de stad in gelopen. We konden tot 12 uur in onze kamer blijven namelijk.

Stiekem wilden we nog wel even langs Grand Central Station. Hier zijn we al meer geweest maar toen was het, erin, foto en weer weg. Nu wilden we dit iets uitgebreider doen. Binnen 10 minuten lopen waren we er.

Jeetje wat is er naast het station veel gebouwd en verbouwd!!! We zijn het station in gelopen en helemaal binnendoor kwamen we uit bij Main Concours. Wat een drukte is het hier. Erg mooi om te zien.

Aangezien we de koffers de avond van te voren al voor het grootste gedeelte ingepakt hadden waren we nu zo klaar. Om 12.00 uur stonden we beneden en werd er een taxi geroepen voor ons. Het was nog even knutselen om de koffers erin te krijgen. Uiteindelijk konden we dan toch echt op weg. Het was erg druk in de stad, maar we hadden tijd genoeg dus niks aan de hand. We wisten dat we bij Terminal 8 moesten zijn, omdat we met American Airlines naar Orlando zouden vliegen. Hier werden we dus ook netjes afgezet.

Binnen was het erg rustig en moesten we inchecken en labels printen bij een kiosk. Dit ging erg makkelijk. Nadat we de labels aan de koffers gemaakt hadden, konden we zo afgeven.

Bij de controles was het ook rustig. Wel was het personeel erg onvriendelijk. Ze stonden iedereen af te blaffen..... Tja.... Ach, hier niet verder over nadenken en door. We hebben lekker een pizza slice gegeten en toen rustig zitten wachten bij de gate. Hier nog een kleine verwarring omdat op de boarding passen Gate 46 stond en op de borden 44. Het bleek 44 te zijn.

De vlucht verliep verder erg vlot en ook op Orlando Airport was het lekker rustig en stonden we al snel op onze koffers te wachten. Dit duurde wat langer, maar als je dan alle 3 de koffers ziet is het weer goed.

Toine had vooraf "skip the Counter" geregeld bij Alamo. ( zeker na ons gedoe van vorig jaar met extra dingen die ze je ongevraagd opdringen ) We konden nu dus meteen door naar de garage. Hier stonden helaas weinig auto's in onze klasse. Uiteindelijk de Kia Sportage 4x4 gekozen. Naja gekozen..... keuze uit 1, hihi ( foto's volgen nog )

Vanaf het Vliegveld was het 27 minuten rijden naar ons hotel voor 1 nacht. Onderweg bedachten we dat het misschien handig was om eerst nog wat te eten. Het was ondertussen namelijk al 20.00 uur geweest. Ik denk Chili's altijd goed, dus navigatie aangezet op een willekeurige Chili's. Komen we aangereden staan we ineens bij The Loop..... Uhhh, ja, maare, dan gaan we echt niet naar Chili's.... Daar zit namelijk een Johnny Rockets..... Veeeeeeel lekkerder. Hihi. Heerlijke keuze voor deze reisdag.

Na het eten zijn we dan toch echt doorgereden naar ons hotel. Disney Art of Animation..... !!! Wowww, wat we hier zagen is echt met geen pen te beschrijven...... Demi liep helemaal te stuiteren. Tja, dan kun je wel 16 zijn maar nog steeds is Ariƫl het favoriete Disney Karakter en laten ze daar hier nou kamers van hebben.....

Ook buiten en de lobby zagen er al geweldig uit.

En ja, dan de kamer.......!!! Let ook op de vloerbedekking en zelfs de tv stond aan bij binnenkomst met een Disney muziekje. Alles voor de sfeer !!

Nadat we uitgelachen en verwonderd waren zijn we lekker gaan slapen. Dit is wel een heel speciaal hotel om in te slapen.

Beide blog dagen zijn nu weer bijgewerkt. Nu hopen dat de wifi in de villa mee wil werken.

1. Wat een ontzettend gave kamer! Disney blijft gewoon bijzonder. Zo tof! En grappig dat jullie onverwacht bij Johnny Rockets uitkwamen. Lekker hoor. Ik hoop net als jullie op goede WiFi in de villa. Heerlijk om jullie updates te lezen. Fijne dag maar weer.

2. Lekker vlotte reis gehad en ideaal die ‘skip the counter’, geen gedoe met extra’s.
    Wat een leuk hotel!

3. Mooie reisdag zo, kort vluchtje, lekker eten daarna. Heerlijk! Leuk hotel zeg!

4. Wat een geweldig hotel en nog een zalige dag in New York gehad, nu naar de villa en relaxen :)

Reisdag, Orlando, Philadelphia, Amsterdam, Vlijmen

Dan is toch echt onze reisdag aangebroken. Altijd weer een lange vermoeiende dag. Om 9.00 uur zijn we vertrokken uit onze villa waar we ...