zondag 29 juli 2018

Reisdag, Orlando, Philadelphia, Amsterdam, Vlijmen

Om 9.00 uur zijn we vertrokken uit onze villa waar we het zo enorm naar ons zin hebben gehad. Onze 3 koffers prima op gewicht en ook niet veel handbagage, dus dat hebben we netjes gedaan.

Omdat de koelkast leeg was, zijn we gaan ontbijten bij de IHOP. ( om de hoek ) Daar waren we net wat over 9.00 uur en tja, ook deze keer weer prima gegeten. De bodem voor deze lange dag was gelegd.

Rond 10.00 uur gingen we de auto in onderweg naar Orlando International Airport. Aangezien de navigatie aangaf dat het druk was op de I-4, zijn we via de Tolweg naar het vliegveld gereden. Hier kwamen we rond 10.45 uur aan. Gelukkig staat alles daar goed aangegeven en waren we dus zo bij Rental Cars Return en zo in de garage bij Alamo. Hier kregen we het juiste bonnetje mee, nog wel even wat navraag gedaan omdat iets niet duidelijk was (wanneer wel bij de verhuur), maar we konden op naar de vertrekhallen.

Het was even zoeken, maar uiteindelijk stonden we bij American Airlines en daar moesten we eerst zelf via de kiosk inchecken. Dit ging prima en er kwamen 3 koffer labels uit en ook 6 boarding passen. ( voor de 2 vluchten ) Daarna konden we naar de balie voor het afgeven van de 3 grote koffers. Op de boarding passen van Demi stond TSA-Pre dus wilden we nog even weten hoe en wat. Het bleek een random systeem te zijn om mensen met een soort extra privilege door de controles te laten gaan. ( hier geen gebruik van gemaakt want Demi blijft toch echt liever bij ons bij die controle's). Uiteindelijk verliep het allemaal soepel en waren we er zo door. ( blijven ons er telkens over verbazen dat er elke keer weer mensen zijn die de boel niet op orde hebben, riemen, schoenen e.d...... pffffff )

Hierna zijn we naar het treintje gelopen waarmee we naar de gate werden vervoerd. We moesten bij Gate 58 zijn. Aangezien we nog wat vroeg waren, hebben we nog even lekker wat gedronken en toen op naar de gate. Hier hoorden we al erg veel Nederlands. Overal zagen we de borden bij de gates dat ze vertraging hadden maar gelukkig bij ons..... On Time. ( dit omdat het al wat later was als we op voorhand geboekt hadden en we op Philadelphia over moesten stappen) Het boarden begon prima op tijd en we hadden behoorlijk wat ruimte en deze vlucht zat er ook zo op.

Iets over 17.00 uur kwamen we aan op Philadelphia en toen was het even zoeken waar we heen moesten. Al snel wist iemand te vertellen dat het sowieso vertrekhal A moest zijn en dan kwamen we wel borden tegen. Dit klopte dus helemaal en al snel zagen we dat we bij A9 moesten zijn. Aangezien het boarden om 18.10 zou beginnen wilden we eerst die kant op, omdat we geen idee hoever we moesten lopen e.d. Wel hadden we honger en aangezien we niet afhankelijk van het vliegtuig eten wilden zijn waren we tijdens het lopen op zoek naar iets makkelijks. Al snel zagen we gate A9 en wat bleek..... er tegenover werden verse Pizza's gebakken. Nou dat was top. Hier hebben we dus even lekker gegeten. We waren niet de enige. Overal werd Nederlands en Vlaams gesproken.

Rond 18.10 uur zijn we wat rondom de gate gaan staan, want het boarden zou gaan beginnen. ( dachten we ) Ondertussen gaf Demi aan helemaal niet lekker te zijn en die was al diverse keren op en neer naar de wc gelopen. Het duurde en duurde maar voordat het boarden ging beginnen. Er werd van alles omgeroepen, maar het was niet te verstaan. Ik ben dus maar even gaan vragen hoe en wat. Was niet voor ons. Dit deden veel mensen want ze bleven maar omroepen en het boarden kwam niet op gang. Was wat vreemd allemaal. Uiteindelijk mochten dan toch de eerste groepen aan board. We hadden stoelen met extra beenruimte gereserveerd ( op deze vlucht ook behoorlijk voor moeten betalen ) en toen we er kwamen bleek het een klein stukje te zijn met 2 rijen over de breedte van het vliegtuig ( 2-3-2 ) meer stoelen met deze ruimte waren er niet. Tot onze schrik zagen we dat er geen entertainment in de stoelen zat !!! Uhhh oké, wat was dit.... dit was wel wat er in de papieren stond en waar we dus echt op geboekt hadden. Oké, eerst maar eens even gaan zitten. Nou dat zitten was ook een drama. Stoelen waren uit het jaar 0 en dus compleet doorgezakt (in de rug voelde je het frame). Niet te doen.  Toine is even gaan kijken bij de "gewone" rijen of daar wel entertainment was, maar dat was niet zo. ( wat we ook al wel dachten, maar toch ) Ook daar werd erg verbaasd rondgekeken. Overal rondom ons heen werd er geklaagd en vol onbegrip rond gekeken. Toen we een stewardess aanspraken kregen we te horen dat ze zelf ook niet blij waren met het toestel, maar dat het niet anders was. We konden radio luisteren met het systeem in de armleuning en daar zat ook het geluid om de film te volgen die op de algemene schermpjes gedraaid werd.

Ik had iemand voor me zitten die erg lang was en als ik dus film zou willen kijken, zou ik heel de reis scheef moeten gaan zitten. Geen optie.

Al snel kwam ik er achter dat het systeem van Demi en mij helemaal niet werkte. Die soort van afstandsbediening stond op storing en was geen beweging in te krijgen. Dus weer een stewardess aangesproken en die vertelde doodleuk dat ze niks konden resetten. Uhhh ja en nu..... We moesten even gaan zitten en ze kwam even kijken. Oké zegt ze, ik loop even naar voren en kijk wat ik kan doen. Vervolgens kwam ze niet meer terug en zag ik haar bij de eerste klas eten en drinken serveren. Nou ja zeg, je komt toch even vertellen hoe en wat ook al is het geen positief nieuws, want daar gingen we zelf ook al vanuit.

Ondertussen waren we naar de startbaan gereden en was het wachten tot we de lucht in mochten want er stonden nog 6/7 vliegtuigen voor ons. Ineens gingen de motoren uit en kwam de mededeling dat het slecht weer was op de route, dat er een nieuwe route werd bedacht en dat dit zeker een uur zou gaan duren. Oké, nou dat weer..... Nou konden we mooi verder met de eerste issue die we hadden.

De stewardess kwam weer onze kant op, maar wilde doorlopen. Ik sprak haar aan dat ze net voor me iets na was gaan vragen en dat ik ze daarna niet meer terug heb gezien. Tja, het kon gewoon niet. Dus ik zeg, dan had je dat toch wel even kunnen zeggen? Daar kwam niet eens een reactie op. ( de leeftijd van de crew was ongeveer 50 + en volgens ons hadden ze er geen van alle zin in ) Ik vertelde dus het hier totaal niet mee eens te zijn en toen zei ze, ik geef het door. .......

Na een half uurtje kwam er een Stewardess die Nederlands sprak en die kwam vragen wat er was. Ze begreep ons en we moesten een app downloaden, maar dat konden we dus niet want we hadden geen internet. Ze had ons wat punten of weet ik wat allemaal willen geven als compensatie maar aangezien we de app niet hadden was dit niet mogelijk. We hebben dus flink kenbaar gemaakt dat het echt niet kan dat er zo'n oud vliegtuig ingezet wordt voor een vlucht van 8 uur. Ze vertelde dat het vliegtuig technisch prima in orde was. Uhhh ja, dat mag ik hopen ja !!!!

Na 5 minuten kwam ze dat ze 2 andere plaatsen had. Toen ik daar ging zitten was me al snel duidelijk dat dit geen optie was. Stoelen flink smaller, mn benen kon ik niet kwijt. We hadden niet voor niks die andere stoelen geboekt.

Gelukkig kwam het bericht dat we dan eindelijk toch weg konden, dus deze ellende werd niet nog langer dan nodig was. Dat was in ieder geval wat. Al snel kwam het eten. Keuze tussen kip of pasta ( erg verrassend ) Beide kozen we voor pasta. ( Demi wilde niks want die zat al weer met het spuugzakje in der handen ) Nou echt, die pasta............. niet te eten..... zoiets vies hadden we nog nooit gehad. Dit is dus weer zo terug gegaan op het karretje. Gelukkig hadden we Pizza op.

Demi had ondertussen al een slaappilletje gepakt in de hoop dat ze in slaap zou vallen. Toine en ik hebben dit nadat alles opgehaald was ook gedaan, om maar te slapen want we wilden zo min mogelijk last hebben van dit alles. De stoelen waren we na een uur zitten echt al beu.

Toine en Demi vielen gelukkig vrij snel in slaap. Ik had helaas weer veel last van onrustige benen, dus heb heel wat uren staande doorgebracht terwijl eigenlijk iedereen sliep. De Nederlands sprekende stewardess had "dienst" samen met een andere collega. ( ander sliepen ) en zag me staan. Kwam even een praatje maken en vroeg me ineens of ik zin had in een ijsje.... uhhh, ja hoor. Ik kreeg een ijsje uit de eerste klas..... Nou, dat smaakte erg lekker !!!! Het kan dus wel, fatsoenlijk eten in een vliegtuig ;-)

Over de rest van de reis valt verder weinig te melden. We waren dan ook erg blij dat de lichten aan gingen en we er dus bijna waren. Rond 9.30 uur rolden we de landingsbaan op. Pfff eindelijk. Omdat we meteen achter de eerste klas zaten, konden we er ook erg snel uit. We moesten deze keer met de trap en werden met bussen vervoerd naar de gate.

Het was nog best een flinke rit met de bus dus we zeiden al, we hoeven niet te haasten want de koffers zal wel even duren. Eerst nog even door de paspoort controle. Net zoals op de heenweg door de digitale controle. Fijn dat Demi 16 jaar is.

Op naar bagageband 17. Daar hebben we best even moeten wachten wat we al dachten, maar gelukkig dit jaar kwamen er voor ons wel 3 koffers ( vorig jaar bij thuiskomst hadden we geen koffers )

Nadat we bij AH even wat ontbijt geregeld hadden, zijn we naar de shuttle bus gelopen van Hotel vd Valk. Zo werden we dus weer naar onze auto gebracht.

Hup koffers erin en gaan. Bij de slagboom gaf het kaartje aan dat we € 572,00 parkeerkosten moesten betalen. NOT. Dus in z'n achteruit en Toine naar binnen. Was een en ander niet goed gegaan, maar ze konden zien dat we inderdaad ook geslapen hadden. We kregen een uitrij kaart en toen konden we toch echt op weg naar huis.

Met een behoorlijke omweg onderweg naar Vlijmen, want op de A2 stond een flinke file. Om 13.00 uur waren we dan toch echt weer thuis. Pffff, dat was met het dagje wel.

Aangezien het nu te laat was om nog te gaan slapen. ( hadden gehoopt uiterlijk 11.00 uur thuis te zijn en dan tot 13.30 uur te kunnen slapen ) zijn we maar begonnen om de koffers uit te pakken. Dit is eigenlijk altijd weer zo gebeurd en al snel konden we op de bank ploffen en begon het grote gevecht tegen de slaap.

Even een grote dank je wel voor de moeder van Toine, die weer heeft gezorgd dat ons huis heerlijk schoon is ( en dat nog wel op de 2 heetste dagen van het jaar ) en aan mijn moeder voor de eerste boodschapjes. Toch elke keer weer heerlijk om zo thuis te komen.

Nu zondag middag zitten we thuis F1 te kijken en kunnen we terugkijken op een TOP reis.

Iedereen bedankt voor het meelezen en reageren. Wij gaan weer plannen maken voor volgend jaar en als we dan gaan bloggen, melden we ons wel weer.

Liefs Toine, Ilse en Demi.

1. Het was erg leuk om mee te lezen met jullie belevenissen, bedankt en op naar de volgende reis.

2. Was weer geweldig om jullie belevenissen mee te lezen.

3. Jeetje zeg, wat een terug reis! jullie blog was erg leuk om te lezen!

4. Pfff, wat een reis zeg! Maar wat hebben jullie weer een heerlijke vakantie gehad,
    ik heb weer genoten van jullie blog. Bedankt voor het meelezen en tot de volgende keer.
    Ik ga zelf nog even verder met vakantie vieren 😉

5. Jeetje, dat was niet echt een voorspoedige terugreis. En wat sneu voor Demi dat ze zo beroerd was.
    Gelukkig vergeet je zo'n vervelende reis ook weer snel.
    Jullie hebben een heerlijke vakantie gehad, fijn dat ik mocht meegenieten via de blog, dank je wel daarvoor!
    Welkom thuis en sterkte met de jetlag!

6. Oooo wat een terugreis.
    Wel balen van zon oud toestel, maar je staat met je rug tegen een muur en kan er gewoon niets aan doen.
    Maar jullie zijn weer veilig thuis na een mooie vakantie.
    Wij hebben genoten van je mooie blog en lezen volgende keer weer graag mee

7. Pfff, dat was geen fijne terugreis, die maar snel vergeten en terugdenken aan de mooie vakantie! Bedankt voor het bloggen en tot een volgende keer

8. Kennissen van ons zijn afgelopen donderdag via Philadelphia naar Las Vegas vertrokken. Ook met AA en met dezelfde problemen. Geen entertainment en een oud vliegtuig. Misschien wel hetzelfde. Ik zou wel een klacht indienen. Misschien krijg je nog iets terug.

9. Allemachies, wat een ellendige terugvlucht. Snel maar vergeten en terugdenken aan jullie fijne reis. Supertof dat jullie de blog zou trouw bijhielden. Was enorm leuk om op die manier mee te kunnen genieten. Over 11 dagen gaan wij die kant op. Dankzij jullie was de voorpret al extra leuk.

10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

11. Wow, we hebben wel eens beroerde vliegreizen gehad, maar dit slaat alles!

12. Leuk verslag van de laatste dag. Ga natuurlijk alles nog even goed nalezen, erg leuk. Dat eten tja, het wordt er niet beter op. Groetjes Maikel !

13. Superleuke blogs! Herkenbaar de terugvlucht. Wij hadden AA op de heenreis inclusief het zure personeel, de kapotte stoelen en het niet te horen geluid van de oude tv's in het gangpad. Ow ik vergeet nog de "pie" waarvan het halve toestel ziek is geworden. Volgende keer maar jullie tip opvolgen en slaapilletjes meenemen ;-)

Reisdag, Orlando, Philadelphia, Amsterdam, Vlijmen

Dan is toch echt onze reisdag aangebroken. Altijd weer een lange vermoeiende dag. Om 9.00 uur zijn we vertrokken uit onze villa waar we ...